در این صفحه آموزش کامل و مفهومی فصل چهارم از ریاضی پایه هشتم ارائه شده‌است. این فصل درمورد جبر و معادله است. شما سال گذشته با عبارت‌های جبری و معادله آشنا شده‌اید. در این فصل ضمن یادآوری مطالب مهم و اساسی ریاضی پایه هفتم، به ارائه مطالب پیشرفته‌تر خواهیم پرداخت. دنیای جبر و معادله از کاربردی ترین و مهمترین بخش‌های ریاضی است که سال‌های آینده نیز با آن برخورد خواهید داشت.

مباحث این فصل بسیار وابسته به مطالب فصل جبر و معادله هفتم است. اگر مطالب سال گذشته ا فراموش کرده‌اید می‌توانید به فصل ریاضی هفتم نیز سر بزنید.

 

درس اول: ساده کردن عبارت‌های جبری

در این درس ابتدا مفهوم متغیر را یادآوری کرده، سپس عبارت‌های جبری را تعریف کرده‌ایم. تعریف دقیق جمله جبری را توضیح داده‌ایم. درمورد جملات متشابه صحبت کردیم و نحوه جمع و تفریق عبارت‌های جبری را با مثال نشان دادیم. سپس قاعده پخشی یا توزیع‌پذیری را بیان کرده و با مثال‌های متنوع آن را تشریح کردیم. در آخر، نمونه‌ سوال‌های مهمی از ساده کردن عبارت‌های جبری را مطرح و حل کردیم.

 

 

درس دوم: مقدار عددی یک عبارت جبری

در این درس توضیح داده‌ایم چگونه مقدار عددی یک عبارت جبری را به ازای مقادر مشخصی از متغیر محاسبه کنیم. در ابتدای ویدیو توضیح داده‌ایم که این عملیات چه کاربردی در زندگی روزمره و کاری دارد.

 

 

درس سوم: تجزیه عبارت‌های جبری

تجزیه، در ریاضی به معنای “تبدیل به ضرب” است. در این درس آموزش می‌دهیم چگونه یک عبارت جبری را تجزیه کنیم. روشی که امسال برای تجزیه در کتاب درسی آمده، فاکتورگیری می‌باشد. سال آینده با روش‌های دیگری نیز آشنا خواهید شد. یکی از مهمترین کاربردهای تجزیه عبارت‌های جبری، ساده کردن عبارت‌های جبری کسری(گویا) و حل معادلات پیچیده است.

 

 

درس چهارم: معادله

در این درس ابتدا آنچه در پایه هفتم از معادله آموختید، مرور می‌کنیم. سپس روش حل معادلات پیچیده‌تر را توضیح می‌دهیم. پس از تماشای ویدیوی زیر می‌توانید معادلات کسری را حل کنید. در انتهای ویدیو کاربرد معادله را با مثال در حل مسائل بیان کرده‌ایم.

 

 

باعث خوشحالی است که در انتهای صفحه نظرات خود نسبت به این آموزش را ثبت کنید.

 

عضویت
اطلاع از
29 دیدگاه‌ها
نظرات درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
عرفان رسولی
3 سال قبل

سلام آموزش ها عالی ممنون

امیر حسین
پاسخ دادن به  عرفان رسولی
1 سال قبل

عالی بود

سینا
3 سال قبل

عالیست به به عجب معلمی😙

Ahkafi
3 سال قبل

بهتر از این نمیشه
خیلی خوب تدریس میدید

م.ن
2 سال قبل

خیلی خیلی عالی

....
2 سال قبل

عالی

ستیلا
2 سال قبل

سلام من دیدم بسیار عالی بود تشکر از زحمات شما دبیر محترم

هستی رادنیا
2 سال قبل

عالی بود با تشکر.

لیتو فن
2 سال قبل

Gooooooood

مهدیه
2 سال قبل

سلام
آموزش هاتون بسیار بسیار عالیه، با توضیحات ساده مسائل سخت رو میگید و ما یاد میگیریم همشو
واقعا ممنونم ازتون 🙏🏻

.......
1 سال قبل

باسلام و خداقوت خدمت دبیر گرامی🌹
استاد خسته نباشید آموزش ها مثل همیشه عالین👌سپاس🙏